حملة خيبانه.. الشاعر عمرو حسن يدافع عن مربوحه

نشر الشاعر عبر حسن منشوراً عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك.. دافع فيه عن الممثلة الشابة رحمة احمد التي تجسد دور مربوحة في الجزء السابع من مسلسل الكبير أوي.

الشاعر عمرو حسن

وكتب الدرويش: “لما يكون عندك ممثله شاطره وفطريه ومش معروفه وتظهر من العدم ف تكتسح الموسم الرمضاني اللي فات كله حلقة حلقة”.

وأضاف: “منطقي وطبيعي انك ف رمضان اللي بعده تخاف على نجومك وفلوسك وبرامجك وحاشيتك.. وتسلط كام صفحة تكتب عنها كلام من نوعية انها بتصوت وانها بتستظرف وانها بتدمرلك مسلسل الطفوله.. وده من الحلقة الكام يامؤمن (الحلقه الأولي)”.

وتابع عمرو حسن: “حملة خيبانه وغير مؤثره لتحييد احسن مسلسل والطف قصه كل سنه، عشان يلحقوا اللي يقدروا يلحقوه من الموسم الرمضاني”.

واختتم مشوره بتعبيره عن حبة لشخصية مربوحة قائلا: “في حب رحمه أحمد (مربوحه)”.

رحمه احمد مربوحه

جاء ذلك بعد انتقاد الصفحات لشخصية مربوحه في مسلسل الكبر اوي 7، بعد عرض الحلقتين الأولى والثانية.. ووصف رواد مواقع التواصل الاجتماعي مربوحه بانها بوظت المسلسل.

كما طالب البعض بعودة شخصية «هدية» التي سجدتها دنيا سمير غانم في المواسم الأولي من المسلسل الجماهيري الأشهر في مصر والوطن العربي.

وعبر عمرو حسن ان ما يتم من على السوشيال ميديا هو حمله لتقليل من موهبة رحمه احمد مربوحه.. حيث أشار قائلاً: “انا لحد دلوقتي جه قدام عيني أربعين صفحة من بتوع همس واحتواء وفكره ومنطق وظنون والبيدجات العجيبة دي.. كلهم كاتبين عليها نفس البوست بنفس الصياغة”.

وتساءل: دي اراء الناس؟

متابعاً : “اراء الناس هتنزلها كل البيدجات المدفوعة ف نفس التوقيت بنفس الصياغة؟؟.. مش حابب تمثيلها حقك بس لما كل بيدجات مصر امبارح تكتب عنها نفس الكلام يبقى انا ليا دور والمفروض اعمله”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *